onsdag 18 september 2013

Sjuk...

Idag är det synd om mig, jag är sjuk! Min mage är inte helt ok, jag både kräks och har diarre, inget kul alls! Helst av allt vill jag bara ligga i mammas knä i soffan och sova. Mamma har försökt att leka med mig men det orkar jag inte. Då blev hon riktigt orolig och ringde Djursjukhuset. De tipsade om att jag skulle få äta överkokt ris och kokt fisk och en medicin som heter Diarsanyl+. Och så sa de att jag måste dricka vatten och försöka behålla det, om jag inte kunde behålla vatten så skulle vi åka in. Att åka till djursjukhuset vill jag inte så jag tvingade i mig lite vatten och det gick bra.
Men att äta kokt ris var inget gott, ingen mat för en riktig hund! Men vad gör man, har vetrinären sagt det så är det bara att äta! Och medicinen var bra, redan på kvällen så var det lite bättre och mamma såg lättad ut. Men trött är jag och "bollar" ihopa mig på soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar