måndag 19 augusti 2013

Bad och föning är helt klart överskattat!

Jag bara undrar - vad ska det vara bra för att badas och fönas? Det är helt klart onödigt och inget för en riktig hund. Det är fiskar som simmar i vattnet och föning är något för gamla tanter - inget för hundar! Problemet är det att min mamma har en helt annan åsikt, hon menar att som fin cocker måste man lära sig att bada och fönas, hon menar tom att det är roligt att bada! Hon är galen, jag kämpade emot allt jag kunde och såg till att hon blev lika blöt som jag! Och sedan kom den där hemska fönen fram, fy för, den brummar och det kommer luft ur den, superläskigt! Jag darrade i hela kroppen och försökte slingra mig men mamma höllt mig i ett järngrepp. Hon kom åt att föna ryggen och det kunde jag väl gå med på men sedan tog det slut. Jag är hellre blöt hund än står ut med det här!

Helt slut har jag sedan däckat i mammas knä, inlindad i en filt. Känns ganska tryggt här men jag har svårt att förstå varför hon utsätter mig för det här?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar