tisdag 27 augusti 2013

Till skolbänken!

Tänk att jag trodde att bara människor gick till skolan men det gör visst hundar också! Mamma har anmält mig till en valpkurs och igår var det dags för första gången. Superspännande att träffa så många andra hundar, först var jag lite osäker och gömde mig bakom mamma. en del av de andra hundarna sprang bara fram och ville lukta mig i rumpan - utan att vi kände varandra! Lite mått får det väl vara, vi kan väl lära känna varandra lite innan vi kommer dit tycker jag. Men ganska snart insåg jag att de är kul att leka med, men det var visst inte leka vi skulle utan vi skulle lära oss saker som att sitta fint, gå fint i koppel och ligga fint - det bästa med alltihopa var att man hela tiden fick en massa godis!!! Bara man gjorde som de sa så fick man godis! Jag blev helt till mig och började hoppa och studsa hela tiden i hopp om att få godis men det var visst helt fel sätt. Mamma sa att jag hade fått en proteinkick precis som barnen får sockerkick när de får sitt godis - undra vad hon menade med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar